بـــــــــحر العلوم

السلام علیک یابن فاطمة الزهرا

بـــــــــحر العلوم

السلام علیک یابن فاطمة الزهرا

بـــــــــحر العلوم

با سلام خدمت شما دوست گرامی
این وبلاگ علاوه بر هدفی را که دنبال می کند آمادگی خود را برای پاسخ به تمام مسائل اعتقادی و شرعی اعلام می نماید لذا شما دوست گرامی در صورت تمایل به ارسال سوال خود به بخش ارسال سوال مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

 مسیحیان مساله بشر بودن حضرت عیسی (ع) و نیازهاى مادى او را چگونه توجیه مى کنند؟

پاسخ اجمالی:

      یکى از بزرگ ترین مشکلات مسیحیان توجیه ادعاى خدایى حضرت مسیح(ع)، در برابر نیازهای انسانی اوست. آنان گاهى به ناچار براى مسیح(ع) دو جنبه قائل می شوند: «جنبه لاهوت» و «جنبه ناسوت»، و می گویند: از نظر لاهوت فرزند خدا و خود خداست، اما از نظر ناسوت جسم و مخلوق خدا است. امثال این توجیهات بهترین نشانه ضعف و نادرستى منطق آنهاست.


پاسخ تفصیلی:

     مساله بشر بودن مسیح(علیه السلام) و نیازهاى مادّى و جسمانى او که قرآندر آیات خود روى آن تکیه کرده است یکى از بزرگ ترین مشکلات براى مسیحیان مدعى خدایى او شده که براى توجیه آن بسیار دست و پا مى زنند و گاهى ناچار مى شوند براى مسیح(علیه السلام) دو جنبه قائل شوند: «جنبه لاهوت» و «جنبه ناسوت».

از نظر «لاهوت» فرزند خداو خود خداست. و از نظر «ناسوت» جسم است و مخلوق خداو امثال این توجیهات که بهترین نشانه ضعف و نادرستى منطق آنهاست. اگر پرستش مخلوقى جایز باشد باید بت پرستى بت پرستان نیز مجاز شمرده شود؛ زیرا در مخلوق بودن، همه برابر و مساویند و در حقیقت ایمانبه الوهیت مسیح(علیه السلام) یک نوع بت پرستى است نه خداپرستى! (1)


منبع:

(1). گردآوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و نهم، ج 5، ص 56.

  • غلام روسیاه فاطمةالزهرا(س)

نظرات  (۱)

ممنون
پاسخ:
کلیک رنجه فرمودید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی